Nederlands
Oplossingen Industrieën Succesverhalen Kennisbank Over ons
Contact
Contact AMCSBrochures
Blog augustus 2019 Updated juli 2023

3 oplossingen om gemiste collecties te voorkomen

Verbeter uw klantloyaliteit. Exploitanten van stedelijk afval en recycling in het hele land hebben allemaal te maken met één veel voorkomend probleem: gemiste inzamelingen.

Bel me terug

Martijn Schimmer

AMCS Platform Specialist

Verbeter uw klantloyaliteit

Exploitanten van stedelijk afval en recycling in het hele land hebben allemaal te maken met één veel voorkomend probleem: gemiste inzamelingen. Wat de meeste mensen zich niet realiseren, is dat een simpelweg gemiste stop een van de duurste gebeurtenissen voor een afvaltransporteur kan zijn. Een gemiste collectie kan duur zijn voor uw bedrijf, maar nog belangrijker, het kan een negatieve invloed hebben op de relatie tussen u en uw klanten.

Laten we eens kijken waarom gemiste inzamelingen plaatsvinden en hoe een paar preventieve oplossingen de service drastisch kunnen verbeteren en tegelijkertijd uw afvaltransportbedrijf onnodig werk en geld kunnen besparen.

Een paar redenen waarom gemiste collecties plaatsvinden:

  1. Container Was Not Out - Gemiste collecties zijn een veel voorkomende gebeurtenis die duizenden keren per dag plaatsvindt in de VS. Er zijn tal van redenen waarom een chauffeur een afvalcontainer kan missen of besluiten niet op te halen. De meest voorkomende reden is eigenlijk heel eenvoudig; de container was niet uit. Voor de meeste klanten is het slepen van hun container volgens een wekelijks schema geen probleem, maar af en toe glipt de eenvoudige taak vaak uit hun hoofd. Wijzigingen in schema's van vakanties, slecht weer of opzettelijke wijzigingen in de service kunnen uw klant ook afschrikken en ervoor zorgen dat ze vergeten een container uit te zetten.
  2. Overgevulde container - Een overgevulde container is een andere reden waarom een afvalinzamelingsoperator de container niet mag ophalen. Met klanten die betalen voor specifieke hoeveelheden en maten containers, kan een operator ervoor kiezen om een overvolle container niet op te halen. Ongeplande omvangrijke artikelen, beschadigde containers of gevaarlijk materiaal kunnen ook een pick-up voorkomen.
  3. Verontreinigde container - Ten slotte kan een verontreinigde recyclingcontainer de reden zijn waarom een bestuurder ervoor kiest om een klant niet te bedienen. De juiste maatregelen moeten aan uw klanten worden meegedeeld over wat kan worden gerecycled om dit te voorkomen.

Meestal is er een gerechtvaardigde reden voor een operator om een container niet op te halen. Zelden mist een chauffeur gewoon een klant of herkent hij geen nieuwe stop. Helaas zullen gefrustreerde klanten, zonder de juiste technologie om de reden achter een gemiste stop te documenteren, contact opnemen met de afvalexploitant en de inzameling van hun gemiste stop eisen.  Deze geïsoleerde reizen terug naar klanten kunnen optellen en verstorend zijn voor uw bedrijf.

Voor uw klant lijkt het misschien een eenvoudige oplossing om een chauffeur terug te laten keren naar de service van uw gemiste pick-up, maar het is niet zo eenvoudig. In werkelijkheid is het een dure maatregel om deze gemiste collecties weer in gebruik te nemen. Bovendien, wanneer operators besluiten om niet terug te gaan, kan dit de relatie met hun klanten beschadigen.

Vervoerders kunnen proberen deze kosten te minimaliseren door gemiste stops in één route te consolideren of door de extra service in rekening te brengen, maar verdienen de kosten bijna nooit terug. Helaas is er vaak geen manier om te bepalen of de kar daadwerkelijk op tijd is neergezet en worden vervoerders gedwongen om de kosten op te eten.

Er zijn verschillende manieren om de efficiëntie van uw collecties te verbeteren en de relatie met uw klanten te versterken.

Hier zijn 3 oplossingen om gemiste collecties te voorkomen:

  1. Gebruik een In-Cab-Mobile-oplossing:Het is essentieel om containers te documenteren die niet uit, verontreinigd, beschadigd of geblokkeerd zijn. Wanneer een klant belt om te zeggen dat de chauffeur voorbij reed, kunt u ze visueel bewijs presenteren- een foto, datum en tijdstempel die aangeeft dat de container niet op het juiste moment was uit. Verspreid gemakkelijk controversiële discussies over gemiste stops. Klanten zijn misschien niet de gelukkigste om toe te geven dat ze het mis hadden, maar uiteindelijk zal het beide partijen veel gedoe besparen.
  2. Implementeer een klantenportaal:Een klantenportaal is een selfservicetool die is ontworpen om de relatie en communicatie met uw klanten te versterken. De portal geeft uw klanten toegang tot al hun eigen accountgegevens: kennisgeving van wijzigingen in schema's, betalingen doen, geautomatiseerde berichten ontvangen, aanvullende services bekijken en meer te weten komen over de online bronnen.
  3. Installeer voertuigtechnologie - RFID of wegen aan boord: Sommige van de modernste exploitanten van stedelijk afval maken gebruik van RFID-technologie om serviceverificatie uit te voeren en de deelnamepercentages voor recycling bij te houden. RFID embedded containers communiceren met een RFID-lezer op de truck en communiceren wanneer een bak is onderhouden. Met weging aan boord kunt u controleren wanneer containers zijn opgetild en onderhouden. Dit geldt voor commerciële routes met voorbelasting en landelijke residentiële containerservice. Het stelt u ook in staat om de routeplanning te verbeteren door rekening te houden met vrachtwagencapaciteiten en gemiddelde ladingen per klant.

Alle drie deze technologische oplossingen zullen het aantal gemiste collecties dat uw operators zullen tegenkomen drastisch verminderen en uw klantloyaliteit en communicatie verbeteren.

Deel dit op:

Facebook X LinkedIn

Klaar om te zien wat AMCS voor jou kan doen?

Laat AMCS je laten zien hoe je je activiteiten kunt optimaliseren om je winst te verhogen, je efficiëntie te verbeteren en je bedrijf te laten groeien.

Vraag een demo aan

AMCS brochure Klantportaal

Ontdek hoe AMCS Customer Portal het aantal telefoontjes kan verminderen, de operationele kosten kan verlagen en de klanttevredenheid kan verhogen.

Brochure downloaden

Resources

Evenement

RWM 2023

Blog

De Benchmark Infographic: Een snelle blik op een diep duik in de industrie

Blog

Navigeren door technologische verschuivingen

Bekijk andere resources

Klaar om uw digitale reis te beginnen?

Blijf op de hoogte door je nu aan te melden voor onze nieuwsbrief!

Schrijf je in voor onze nieuwsbrief
DEMO

Vraag een demo aan om te ontdekken hoe onze softwareoplossingen groei en duurzaamheid binnen uw organisatie kunnen stimuleren.

Exploreren Carrières Oplossingen Oplossingsbrochures Blogs Privacy Statement Impressum Blijf op de hoogte Schrijf je in voor onze nieuwsbrief Volg ons op