Extra service vermindert werkdruk klantencentrum
Moeten aansluiten in de wachtrij om antwoord te krijgen op een vraag. Die kans bestaat tijdens drukke momenten in een callcentrum waar klantcontacten telefonisch worden afgehandeld. Afvalinzamelaars en -verwerkers riskeren daarmee dat de klanttevredenheid daalt. Met een AMCS Customer Portal automatiseren bedrijven met één systeem alle klantvragen en -verzoeken waardoor ze zowel het telefoonverkeer als de klantprocessen stroomlijnen. De customer portal biedt klanten 24 uur per dag ondersteuning en toegang tot de antwoorden op al hun vragen. Het geeft een overzicht van alle openstaande vragen en verzoeken, betalingen of facturen. Ook kunnen klanten er eenvoudig en servicerapporten genereren.
De online portal voegt een nieuw helpcentrum toe en ondersteunt daarmee de klantenservice. Als klanten op elk moment de beschikking hebben over hun informatie, is er minder stress in het callcentrum en hebben medewerkers tijd voor andere werkzaamheden. Daarmee vermindert de AMCS Customer Portal het werk van het klantencentrum terwijl tegelijkertijd de kosten dalen. Ook biedt de online portal de mogelijkheid om vragen real-time te beantwoorden. Daar waar klanten anders zouden bellen, krijgen ze het antwoord nu via de customer portal. Dit zorgt voor een grotere klanttevredenheid tegen lagere kosten.
Branchespecifiek platform ontwikkeld voor afvalinzamelaars- en verwerkers
De online portal is een dedicated hub, special ontwikkeld voor afvalinzamelaars en -verwerkers. De customer portal kan worden aangepast aan de eigen huisstijl hetgeen een positief effect heeft de betrokkenheid van klanten en het contact met hen. Door persoonlijke ondersteuning te bieden en snel te reageren vergroten bedrijven met de online portal bovenal ook het vertrouwen van klanten.
De online portal is geïntegreerd in AMCS Enterprise Management en biedt de mogelijkheid om zowel processen en workflows rond bestaande en nieuwe klanten te automatiseren, inclusief facturatie. Dit ondersteunt de financiële administratie, met facturatie en betalingen, de planning met vragen over orders en inzameling, en het klantencentrum met vragen en verzoeken over orders.
De AMCS Customer Portal is een veilige SaaS-oplossing die drie flexibele mogelijkheden biedt: een klantspecifieke portal met templates, een bedrijfsbrede oplossing met een contentmanagementsysteem dat volledig kan worden aangepast en tot slot widgets die de customer portal integreren met AMCS Enterprise Management. Hiermee kunnen bedrijven hun eindklanten daadkrachtig ondersteunen met specifieke informatie en op hun wensen afgestemde diensten, zoals het registreren van nieuwe klanten, het verwerken van orderaanvragen, factuurbeheer, het afhandelen van betalingen en rapportages.
AMCS Customer Portal ook beschikbaar voor bestaande klanten
AMCS Customer Portal is onderdeel van AMCS Digital Engagement, een van de zes oplossingen van AMCS Platform die als een puzzel de afval- en recyclingindustrie een unieke geïntegreerde end-to-end oplossing bieden. Oplossingen, zoals slimme route-optimalisatie, de customer portal en AMCS Mobile Workforce zijn ook geïntegreerd in de bestaande software, zoals AMCS Recy en CLEAR. Hierdoor kunnen alle AMCS-klanten profiteren van de innovatieve oplossingen van de AMCS Group.