Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Nederland language:Nederlands
Mobile workforce.jpg

02 mrt 2020

Efficiënter werken en kosten besparen met AMCS Mobile

Mobiel orders uitvoeren kan ook in combinatie met Mobile Order Management voor Clear-gebruikers

Orders onderweg mobiel afhandelen met een Android-tablet. Dat kan met AMCS Mobile, de totaaloplossing voor mobiel ordermanagement. Afvalinzamelaars- en verwerkers profiteren daardoor van een serie aan voordelen, waaronder efficiënter inzamelen, kosten besparen en het verbeteren van hun marges. Ook zijn opdrachten na uitvoering direct klaar om te factureren en kunnen nota’s eerder de deur uit waardoor ze sneller worden betaald. Mede daardoor heeft mobiel ordermanagement ook een positief effect op de cashflow. Omdat afvalbedrijven papierloos rijden, vermindert AMCS Mobile bovendien hun impact op het milieu. Daardoor dragen ze zowel bij aan hun duurzame doelen als aan een circulaire economie.

 

Rijden met papieren documenten vergt meer administratief werk

Digitaal rijden zonder papier is een hele andere manier van werken, zowel voor afvalinzamelaars -en verwerkers als voor de chauffeurs. Orders uitvoeren met papieren documenten betekent in de praktijk dat chauffeurs hun opdrachtenlijst en werkbonnen ‘s morgens op kantoor moeten ophalen. Gedurende de dag noteert de chauffeur met de hand eventuele veranderingen of opmerkingen. Op kantoor kan dat papierwerk pas aan het einde van de dag worden verwerkt, inclusief de weegbonnen die de chauffeur mee terug neemt.

Veranderde orders of spoedklussen belt de planning door naar de chauffeur. Omdat die niet altijd bereikbaar is, zijn daar soms meerdere telefoontjes voor nodig. Daardoor is een systeem met papieren documenten minder flexibel en kan er niet altijd direct op klantverzoeken worden gereageerd. Bij een vraag, bijvoorbeeld over een vrachtgewicht moet eerst de weegbon er bij worden gezocht. Bovendien is de kans daardoor groter dat de factuur pas daarna de deur uit kan en later wordt betaald. Omdat per saldo het ordermanagement daardoor minder efficiënt is, levert dat ook op kantoor meer werk op en met de nodige extra bijkomende kosten.

Digitaal ordermanagement als oplossing, ook voor Clear-gebruikers

Met digitaal ordermanagement is al dat papierwerk voorgoed verleden tijd. AMCS Mobile Workforce, kortweg AMCS Mobile, digitaliseert voor afvalinzamelaars en -verwerkers alle papieren documenten en processen van het ordermanagement. Van opdrachtbonnen en ritlijsten tot en met het voor akkoord tekenen van een order op het scherm van de tablet.

AMCS Mobile is ook beschikbaar voor bestaande gebruikers van Clear en kan in combinatie worden gebruikt met MOM (Mobile Order Management) voor onder meer het ledigen van rolcontainers, het wisselen van afzetcontainers, de inzameling van grof huishoudelijk afval, containerdistributie en het ledigen van ondergrondse containers. AMCS Mobile biedt ook de mogelijkheid tot containermanagement, het volgen van voertuigen, het scannen van barcodes, een veiligheidscheck van chauffeurs en registratie van zowel uren als brandstofverbruik.

Ook biedt het de mogelijkheid om voertuigen en de voortgang van orders real-time te volgen. Het voordeel van dit actuele totaaloverzicht is dat er geen omzet weglekt. Bovendien is AMCS Mobile door het ontwerp en de slimme gebruikersomgeving heel gebruiksvriendelijk. Het geeft chauffeurs een intuïtieve gebruikservaring met tegelijkertijd alle noodzakelijke informatie die ze nodig hebben om hun opdrachten uit te voeren. Hierdoor doen chauffeurs met plezier hun werk. Een ander belangrijk voordeel is ook dat afvalbedrijven die orders afhandelen met AMCS Mobile hun investering in minder dan zes maanden hebben terugverdiend.

Continu overzicht door informatie real-time uit te wisselen

Bedrijven kunnen eenvoudig met AMCS Mobile aan de slag. Daarvoor is geen complexe integratie nodig. Na een eenvoudige configuratie hoeft de chauffeur alleen maar in te loggen om een order te starten, uit te voeren, updates te ontvangen op zijn tablet, inzamelinformatie te registreren, zoals het gewicht, en de order gereed te melden. Na het wegen wordt er automatisch een weegbon aangemaakt. Gedurende de dag wordt informatie real-time met de backoffice uitgewisseld, zoals de handtekening voor akkoord op het scherm van de tablet die direct aan de juiste order wordt gekoppeld.

Met de mobiele oplossing van AMCS is er continu contact met alle chauffeurs waar ze ook zijn. Het geeft daarmee door de dag heen een totaaloverzicht van alle inzamelactiviteiten, zoals gewichten van de afgehandelde orders, inclusief tussentijdse wijzigingen van orders. Dit zorgt voor een dynamische en flexibele afvalinzameling en daarmee voor een efficiëntere afvallogistiek.

Snel op klantvragen reageren

Omdat het Android-apparaat continu in verbinding staat met de backoffice en de klantenservice kan het uitvoeren van orders real-time worden gevolgd. Dit biedt de mogelijkheid om snel op klantvragen te reageren. Als er een spoedklus tussendoor komt, kan de planner die eenvoudig inplannen en aan een wagen toewijzen. Daardoor vervalt er op kantoor een aanzienlijke hoeveelheid administratief werk. Ook voorkomt het dubbele invoer en de kans op fouten. De digitale communicatie met de chauffeurs scheelt bovendien werk en tijd. Voor de chauffeur is er ook nog eens veel minder papier- en schrijfwerk.

Juist door deze verregaande digitalisering kunnen afvalinzamelaars en -verwerkers de efficiëntie van hun operationele processen verbeteren. Dat levert een kostenbesparing op en vergroot de marges. Behalve dat kunnen ze met hetzelfde materieel en dezelfde mensen ook nog eens meer werk doen.

AMCS Mobile ook beschikbaar voor bestaande klanten

AMCS Mobile Workforce is een van de zes oplossingen van AMCS Platform. Alle zes de oplossingen passen als een puzzel naadloos in elkaar waarmee ze de geïntegreerde end-to-end SaaS-oplossing’ bieden voor de afval- en recyclingindustrie. De oplossingen zijn ook geïntegreerd in de software die bestaande klanten al gebruiken, zoals intelligente (route-)optimalisatie, het klantportaal en Mobile Workforce. Hierdoor profiteren ook AMCS-klanten van de innovatieve software-oplossingen van de AMCS Group.

AMCS Mobile is in Nederland en Vlaanderen beschikbaar voor bestaande klanten van Clear.

 

bel mij terug