Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Nederland language:Nederlands
iStock-656211288.jpg

25 feb 2020

Interview Elaine Treacy, Global Product Director AMCS

“8.2 release van Platform verbetert efficiëntie afvalindustrie en draagt bij aan omzetverhoging”

Uitbreiding en verbetering van de operationele afvallogistiek en klantenbeheer. Dat zijn twee van de belangrijkste veranderingen in AMCS Platform 8.2 dat in februari is gelanceerd. Dit zegt Elaine Treacy, Global Product Director van AMCS. "Ook biedt deze versie een sterk verbeterde klantervaring. AMCS Platform is een complete ‘end-to-end oplossing’ voor alle operationele en administratieve processen in de afval- en recyclingindustrie. Er is geen enkel ander platform dat zo'n volledig geïntegreerd portfolio van oplossingen biedt voor het beheer van de levenscyclus van grondstoffen, een belangrijke factor in de circulaire economie."

“Onze productstrategie is gericht op het stimuleren van omzetgroei, het verbeteren van de operationele efficiëntie, vergroten van de marges en bijdrage aan de duurzame strategie van onze klanten”, legt ze uit. AMCS maakt die woorden volgens haar meer dan waar. “Ons product- en ontwikkelingsteam telt zo’n 200 professionals en jaarlijkse investeren we 20 procent van onze totale omzet in productontwikkeling.”

Wat is in 2020 belangrijk voor productontwikkeling?

“Klanten de beste gebruikerservaring via internet bieden is voor dit jaar een van onze belangrijkste drijfveren”, zegt ze. “We zijn 100 procent gericht op het continu verbeteren van de gebruikerservaring door bestaande functionaliteiten uit te breiden en nieuwe modules voor het AMCS Platform te ontwikkelen. We willen klanten niet alleen helpen hun processen verder te digitaliseren en te automatiseren, maar ook een intuïtieve gebruikerservaring voor ze creëren, ontworpen op basis van de beste afval- en recyclingprocessen."

Geavanceerde analyses en business intelligence zijn andere belangrijke ontwikkelingen die AMCS voor 2020 heeft gepland, aldus Treacy: “Omdat AMCS Platform verregaand is geïntegreerd wordt er dagelijks een enorme hoeveelheid data verzameld. Op basis van de kritische prestatie-indicatoren, de KPI’s, analyseert slimme software alle data en vertaalt die naar managementrapportages en dashboards met grafieken, tabellen en overzichten. Behalve dat maken we voor klanten ook verdere innovaties mogelijk met de aanstaande release van de REST API.”

Waarom is enterprise-grade SaaS-software belangrijk voor de ontwikkelstrategie van AMCS?

“Mensen zijn tegenwoordig veel mobieler. Ze willen overal toegang hebben tot informatie, waar ze ook zijn. AMCS Platform heeft een webgebaseerde gebruikersinterface. Daardoor hebben onze klanten overal, op elk moment en via elk apparaat toegang tot informatie. In het verleden werd ERP-software niet ontworpen met de gebruiker in gedachten. Tegenwoordig zijn gebruikers vertrouwd met applicaties die in consumentenproducten worden gebruikt, zoals in smartphones en tablet. Daardoor verwachten ze modernere interfaces met eenvoudige workflows en logische navigatie waardoor ze hun werkzaamheden snel en makkelijk kunnen uitvoeren. De intuïtieve, slimme webinterface van AMCS Platform biedt precies dat.”

Ook beschikt de 8.2-versie van AMCS Platform over een digitale training, geeft ze verder antwoord op de vraag. ‘Die leidt gebruikers stap voor stap logisch door de processen die nodig zijn om hun taken uit te voeren. Hierdoor kunnen onze afval- en recyclingklanten optimaal gebruikmaken van de mogelijkheden die AMCS Platform biedt. Dit heeft als voordelen dat klantgegevens makkelijk kunnen worden vastgelegd en opgevolgd, en dat nieuwe gebruikers snel aan de slag kunnen.”

Wat zijn de belangrijkste nieuwe onderdelen van AMCS Platform 8.2?

“Behalve het bieden van de best mogelijke gebruikerservaring zijn in de nieuwe 8.2-versie vooral ook het verbeteren van de operationele efficiëntie en het vergroten van de marges belangrijk’, zegt ze. “Daarvoor hebben we onder meer een verbeterde functionaliteit voor het beoordelen van de kwaliteit van de inkomende materialen ingebouwd. In de recyclingindustrie is de opbrengst van cruciaal belang. Om er voor te zorgen dat bedrijven niet teveel betalen, bijvoorbeeld omdat de kwaliteit onvoldoende is, is het essentieel om vochtgehalte, materiaalsoort en vervuiling vast te kunnen leggen.”

Met de 8.2-release is verder ook de planning verbeterd voor productielocaties, zoals papierfabrieken of voor centrales die energie opwekken uit bijvoorbeeld afval of GFT, legt de directeur productontwikkeling uit. “Met als voordeel dat de aanvoer van materiaal via een geautomatiseerd proces veel effectiever worden gepland.”

Welke voordelen biedt de nieuwe module voor vraagplanning?

“Met de nieuwe vraagplanning zijn bedrijven verzekerd van een constante aanvoer van materialen terwijl ze tegelijkertijd zicht hebben op de kosten, de marges van de gekochte materialen, en de aankomsttijd op de productielocaties. Productiebedrijven, zoals papier- of staalfabrieken, kunnen zich geen downtime veroorloven. De geavanceerde materiaalplanning zorgt er voor dat fabrieken altijd up-and-running zijn terwijl ze tegelijkertijd hun operationele efficiëntie verbeteren.”

Waarom is ook klantbeheer belangrijk in de nieuwe 8.2-versie?

“Klantbeheer is een van de belangrijkste modules in 8.2 met een opnieuw ontworpen gebruikersinterface waarbij veel geautomatiseerde en intuïtieve processtromen zijn verbeterd. Dit heeft niet alleen een positief effect op de ‘time to value’. Ook kunnen klanten hun eindklanten veel beter bedienen door alle gegevens heel makkelijk vast te leggen en op te volgen”, legt ze uit.

“Behalve dat hebben gebruikers ook een ‘360 graden-view’ van hun klanten. Alle informatie van een klant is in één keer beschikbaar, van de contracten, tot de orderstatus, de locatie van een voertuig en de facturering", geeft Treacy als voorbeelden. “Als er een probleem is, zoals een gesloten hek bij het ophalen van een container of vervuiling van een afvalstroom die moet worden ingezameld, heeft de klantenservice real-time toegang tot alle benodigde informatie, zoals foto's of notities die de chauffeur onderweg heeft gemaakt met z’n tablet en die in het systeem direct aan de juiste order wordt gekoppeld.”

Hoe profiteren gebruikers van het nieuwe klantenbeheer?

“Een van onze doelen is dat gebruikers bij een vraag of verzoek van een klant direct met een oplossing kunnen komen. Om dat te realiseren is het essentieel dat de klantenservice goed geïnformeerd is en toegang heeft tot real-time informatie. Met de 360 graden-view is de klantenservice gewapend met de vereiste informatie zonder vijf of zes keer met bijvoorbeeld de planning te hoeven bellen om een vraag te beantwoorden. Onze klanten willen constant de best mogelijke service bieden. Juist daarom is een top of the bill klantenbeheer voor hen essentieel.”

Met de 8.2-release van Platform heeft AMCS opnieuw een indrukwekkende reeks nieuwe en verbeterde functies gelanceerd, concludeert Treacy aan het einde van het gesprek. "Daarmee stellen we onze klanten in staat om hun operationele efficiëntie te verbeteren terwijl ze tegelijkertijd hun omzet en marges vergroten. Bovendien kunnen ze door papierloos te werken hun duurzame doelen halen en bijdragen aan een circulaire economie.”

bel mij terug