Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Nederland language:Nederlands
AMCS Mobile Workforce webinar.png

18 mei 2020

Primeur voor AMCS: webinar Mobile Workforce op 1,5 meter werken

Op 3 juni vertellen internationale experts hoe de mobiele applicatie werkt voor chauffeurs

Hoe kan AMCS Mobile Workforce in deze tijden het op afstand werken ondersteunen? Deze en andere vragen beantwoorden internationale experts op 3 juni a.s. tijdens het eerste live webinar over dit onderwerp. Hiermee heeft het bedrijf dat wereldwijd duizenden afval- en verwerkingsbedrijven digitaliseert en automatiseert, een primeur. Het is voor de eerste keer dat productmanager Ken Tierney en salesmanager Rogier de Klein samen een live webinar presenteren over de mogelijkheden van de mobiele oplossing die bijdraagt aan het verbeteren van de productiviteit, het verminderen van operationele en veiligheidsrisico’s en verbeteren van de klantenservice.

“Nu meer dan ooit is het van het grootste belang dat bedrijven nieuwe technologieën implementeren om op afstand te gaan werken. Mobile Workforce is een van de zes oplossingen van AMCS Platform die hier door digitalisering aan bijdraagt. Het live webinar op 3 juni belicht hoe de mobiele applicatie werkt zowel voor chauffeurs als ze hun orders uitvoeren als voor planners, leidinggevenden en andere collega’s in de organisatie.”

Het live webinar vindt plaats op 3 juni a.s. Ons team van internationale experts nodigt u van harte uit om daarbij aanwezig te zijn. Klik hier om u te registreren voor het gratis live webinar.

Real-time informatie biedt actueel overzicht van ordermanagement

Met digitaal ordermanagement is het verwerken van enorme stapels papier zowel in de cabine als op kantoor voorgoed verleden tijd. AMCS Mobile Workforce digitaliseert het complete ordermanagement van afval- en recyclingbedrijven. Alle documenten en processen zijn gedigitaliseerd; van opdrachtenbon, rittenlijsten, guided navigation, de handtekening voor ontvangst tot en met het gereedmelden van de order.

Tijdens de uitvoering van orders wordt data real-time met de backoffice uitgewisseld en worden de verzamelde gegevens geanalyseerd met AMCS Analytics. Door deze totaaloplossing biedt de mobiele applicatie een serie aan voordelen, waaronder een betere controle op het correct uitvoeren van orders en real-time zicht op de status van het voertuig. Ook lekt er geen omzet meer weg omdat al het uitgevoerde werk wordt geregistreerd en steeds bekend is waar voertuigen zijn.

Met AMCS Mobile Workforce is er continu een real-time verbinding met de chauffeurs waar ze ook zijn. Dit biedt een constant overzicht van de afvalinzameling, inclusief veranderingen van de inzamelroutes, het real-time vastleggen van de inzamelgegevens van klanten, het efficiënt en papierloos tracken, en het ordermanagement. Hierdoor is de afvalinzameling tegelijkertijd zowel dynamisch, flexibel als veel productiever. Behalve het real-time uitvoeren van orders en het tekenen voor ontvangst biedt AMCS Mobile ook containermanagement, voertuig-tracking, en tijd- en kilometerregistratie. Allemaal digitaal en in real-time. Juist door deze digitalisatie vergroten afvalbedrijven hun efficiëntie en productiviteit terwijl ze tegelijkertijd hun administratieve lasten verminderen, zoals dubbele invoer, het verminderen van fouten van chauffeurs, planners en medewerkers van het callcentrum.

Door het real-time uitwisselen van data met het centrale ERP-systeem is er continu up-to-date informatie beschikbaar voor de planning en het callcentrum. Dit overzicht biedt bijvoorbeeld de planner de mogelijkheid om spoedorders in te plannen in bestaande inzamelroutes. Bovendien hebben de medewerkers van het callcentrum alle informatie beschikbaar om klantvragen direct te kunnen beantwoorden. Omdat ze weten welke order een chauffeur op dat moment uitvoert, kan het callcentrum klanten proactief informeren over te verwachte veranderingen. Hierdoor heeft AMCS Mobile Workforce zowel een positief effect op het inplannen van spoedorders, het snel reageren op klantvragen als proactief handelen nog voordat klanten vragen hebben. 

AMCS Mobile vermindert veiligheidsrisico voor chauffeurs

Het verminderen van veiligheids- en gezondheidsrisico’s voor chauffeurs. Dat kan met AMCS Mobile door een uitgebreide serie aan geïntegreerde mogelijkheden. Een voorbeeld hiervan is het boven een ingestelde snelheid automatisch uitschakelen van de tablet of boordcomputer. Dit voorkomt dat de chauffeur tijdens het rijden van zijn inzamelroute wordt afgeleid. Andere voorbeelden zijn het automatisch inladen van de routes, het met één handeling weigeren van een door het systeem geadviseerde actie en het onderweg automatisch koppelen van orderinformatie aan de betreffende klant.

Een geïntegreerd onderdeel van de mobiele oplossing is ook guided navigation dat chauffeurs met ingesproken berichten veilig door hun inzamelroutes loodst. Ze kunnen zich hierdoor volledig op de weg concentreren terwijl ze zich tegelijkertijd ook van de mogelijke gevaren bewust zijn. De planner of leidinggevende heeft de mogelijkheid om extra instructies in het systeem toe te voegen. Deze zogeheten ‘route-editor’ wijst de chauffeur er bijvoorbeeld op dat hij een school nadert of voorkomt dat de chauffeur onnodig een drukke straat oversteekt.

 Guided navigation draagt bij aan een veiligere werkomgeving voor chauffeurs, vindt ook Malte Zinke, projectmanager logistiek bij Veolia Duitsland. “Informatie wordt door het systeem weergegeven als een spraakbericht”, zegt hij in een interview met AMCS. “Dit verbetert de veiligheid aanzienlijk omdat de chauffeur steeds allebei z’n handen aan het stuur heeft.”

Het live webinar vindt plaats op 3 juni a.s. Ons team van internationale experts nodigt u van harte uit om daarbij aanwezig te zijn. Klik hier om u te registreren voor het gratis live webinar.

 

bel mij terug