Based on your current IP address we detected that you will have the best experience with the following settings: country:Nederland language:Nederlands
iStock-650662058.jpg

25 aug 2020

Uw klantrelaties zijn belangrijker dan ooit

De wereldwijde economische crisis van 2020 vraagt om strategische antwoorden. Als u in eerste instantie wilt besparen op de kosten, overweeg dan goed waar u kunt snijden. PricewaterhouseCoopers benadrukt dat u op dit moment niets wilt doen dat uw klantrelaties kan schaden. Die relaties zijn namelijk juist nu bijzonder belangrijk. Sterker nog: hoe beter uw klantrelaties zijn, hoe veerkrachtiger uw bedrijf zal kunnen meebewegen met de veranderende marktomstandigheden.

Klantrelaties versterken

Ongetwijfeld zijn ook uw klanten op zoek naar manieren om hun kosten te besparen. En u kunt daarbij helpen, terwijl u tegelijkertijd uw eigen bedrijfskosten omlaag brengt.

In normale tijden zou het AMCS Customer Portal, ondersteund door het AMCS Platform, eigenlijk al onderdeel uit moeten maken van een klantgerichte aanpak. In deze crisis is het onmisbaar geworden. Het Customer Portal is een veilige SaaS-oplossing, waarmee uw klanten zelf hun account kunnen beheren op een manier die aansluit op hun bedrijfsvoering. Ze kunnen op ieder gewenst moment gebruik maken van rapportagetools, bestellingen plaatsen, betalingen verwerken, facturen beheren en ervoor zorgen dat ze de juiste prijzen betalen. 

Daarnaast maakt het portaal ook een snellere time-to-market mogelijk, zodat u nieuwe diensten voor uw klanten kunt aanbieden om uw relatie verder te versterken. 

Op basis van hun locatie kunnen klanten nieuwe bestellingen aanmaken. Door gebruik van operationele gebieden (ook wel bekend als geo-fencing) biedt het portaal altijd de juiste service aan, inclusief de passende prijzen. Via het portaal kunnen klanten de opdracht vervolgens online zelf doorzetten. Dit is niet alleen praktisch voor uw klanten, maar het beschermt ook uw marges door ervoor te zorgen dat alleen correcte prijzen en diensten worden verwerkt.

Het AMCS Customer Portal geeft klanten meer mogelijkheden en biedt meer flexibiliteit. In het portaal vinden ze de informatie die ze nodig hebben, en ze kunnen taken of transacties automatiseren. Bellen en wachten is hiermee verleden tijd. Uw klanten verliezen geen tijd meer om hun aanvraag uit te leggen, en ze zijn niet meer gebonden aan uw openingstijden. 

Een goede digitale klantervaring, die klanten efficiënter en flexibeler laat werken, is van cruciaal belang om de klanttevredenheid te verhogen. Natuurlijk vormt het portaal geen vervanging voor de menselijke interactie met uw klanten. Maar het levert hen wel een belangrijk kanaal om hun eigen prestaties te verbeteren en tegelijkertijd te profiteren van een snellere service.

Zo inspireert u juist in een crisis extra klantentrouw.

En wat zijn de voordelen voor u?

Met een klantenportaal kunt u als bedrijf veel rendement behalen. 

Door klanten in real-time te voorzien van goede informatie kunt u de klanttevredenheid met wel 33% verbeteren. Volgens een rapport van McKinsey uit 2017 kan een betere klantervaring uw verloop terugdringen met 10% tot 15%, en uw kosten tot 50% verlagen. Dat zijn gigantische percentages.

Ook een verbeterde cashflow draagt bij een positief financieel plaatje. Die bereikt u als u klanten een gebruiksvriendelijke manier biedt om snel te betalen. En nog een voordeel: een goed portaal neemt uw personeel werk uit handen. U kunt uw resources stroomlijnen en gespreksvolumes tot 30% verminderen. Omdat uw klanten routinetransacties kunnen automatiseren, maakt u uw personeel vrij om hun tijd beter te gebruiken. Zo kunnen uw mensen zich concentreren op werk dat extra meerwaarde toevoegt.

Het AMCS Customer Portal helpt u ook om uw klanten een consistente merkervaring te leveren met speciaal ontworpen templates. Hiermee komt u georganiseerd en professioneel over op uw klanten. En met een samenhangende uitstraling, boodschap en design kunt u het vertrouwen van uw klanten verder verdiepen. AMCS Customer Portal bevat e-mailsjablonen die alle activiteiten van uw bedrijf en alle soorten klantinteracties ondersteunen. U kunt merkpromoties, facturen en follow-ups automatisch laten uitvoeren.

AMCS beschikt over deskundige kennis van de commerciële en industriële afvalindustrie en begrijpt precies wat er bij uw werk komt kijken. Die inzichten in uw dagelijkse praktijk zijn ingebouwd in het Customer Portal, zodat het alles biedt wat u en uw klanten nodig hebben. De procesgestuurde methodiek en standaardisatie ondersteunen de doelstellingen van uw bedrijf, en maken het leven van uw klanten gemakkelijker.

Ook beschikbaar voor Clear

Als u nog steeds Clear gebruikt als uw ERP, kunt u er zeker van zijn dat AMCS Customer Portal kan worden geïntegreerd in uw software.

Ons doel is uw succes. Want ook voor ons is klanttevredenheid essentieel.

 

 

 

bel mij terug